Skal du bruge en elrapport ved hussalg?
Hvis du skal sætte dit hus til salg, er det vigtigt at du husker at få foretaget den lovpligtige elrapport. En elrapport fungerer som et tillæg til den almindelige tilstandsrapport. Som sælger af en bolig er det dit eget ansvar at finde nogen til at stå for gennemgangen af el.
Hos Egemose tilbyder vi en ordentlig og seriøs elgennemgang af dit hus, inden en ny køber skal overtage det. Vi sørger for at tjekke huset igennem for eventuelle fejl, skader eller udfordringer og samler dette i en rapport, der er med til at bidrage til en gennemsigtighed overfor køber.
Lovpligtigt eltjek
Der er mange årsager til, hvorfor det siden 2015 har været lovpligtigt at få foretaget et elinstallationstjek i forbindelse med hussalg. Ved gennemgangen sikrer man sig nemlig, at der ikke er nogle skjulte fejl eller ulovlige elinstallationer, der skal udbedres, eller som køber bør være opmærksom på.
Vi har naturligvis alle de rette påkrævede autorisationer til at kunne foretage din elgennemgang, og vi deler gerne ud af vores viden, skulle du have spørgsmål til vores tilgang. Alt, du skal sørge for, er at kontakte os, når du har brug for en elrapport. Resten klarer vi.
Kontakt os og bliv klogere
Overvejer du at sætte dit hus til salg, og har du endnu ikke fået foretaget en elrapport, kan du med fordel kontakte os og høre mere om, hvad vi kan gøre for dig.
Vi har stor erfaring med at foretage elinstallationsrapporter, hvorfor vi med garanti også kan hjælpe dig. Har du spørgsmål i forbindelse med en elrapport ved dit hussalg, bør du da ikke tøve med at kontakte os. Ring til os på telefon, eller send os en mail til info@egemose-el.dk, så vender vi tilbage hurtigst muligt.